søndag den 3. januar 2010

Sydney's vidundere..

Sammen med en af mine gode venner fra Manly, besluttede vi os mandag for at tage en mindre city maraton.. Vi startede ud ved det glamerose operahus, hvilket jeg havde faaet en direkte order fra min arkitekt-gale mor om at se.. :D Saa vi hoppede ellers paa en times lang guidet tur inde i Jorn Utzon land.. Jeg bliver faktisk helt nod til at takke min dejlige mor, da det var helt fantastisk at se og hore hvordan et saa indviklet bygningsvaerk er kommet til live, og samtidig kunne jeg ikke undgaa at vaere en smule stolt over at vaere dansk;)
Efter en tur i operahuset, tog vi en bus videre hen til Sydneys enorme aquarium, hvilket heller ikke paa nogen maade var nogen kedelig erfaerde......





- Bygningerne/buerne(da operahuset faktisk er opdelt i 3 dele), var 2 bygninger i en; den ydre skald og det indre hus bygget af eucalyptus trae..


- Udover T'ziago og mig selv, havde vi selskab af en af T'ziagos venner - en paa ingen maade grim brasiliensk pige kaldet naaet saa dansk som Kamila..




- Her ser i saa Jorn Utzons geometriske model for hvordan et saadan bygningsvaerk kunne muligores..



- Ja, vi var alle 3 lige saere, hvilket jo bare gjorde det hele en del sjovere :)



- T'ziago og jeg ved indgangen til aquariumet..






- Den nedre del af aquariumet var bestemt det fedeste! 2 meter lange hajer og kaempe rokker omkring og over hovederne paa en..


- Lige tilsidst endnu et billede af originalen her..













































Ingen kommentarer:

Send en kommentar