tirsdag den 22. december 2009

Vin, vin og mere vin!

Efter en fantastisk uge i Manly, var det tid til at modes med et par gode venner i den mere centrale del af Sydney.. Tokyo Village, som Hostelet hedder, ligger 10 min gang fra centrum, og her skal jeg tilbringe de naeste 14 dage over jul og nytaar.. Selvom jeg syntes at Brisbane var ret stor, er det ingenting ved siden af enorme Sydney..
Julebilleder har der ikke vaeret saa mange af, simpelthen fordi jule-stemningen paa ingen maade er den samme som derhjemme.. Heldigvis tilbringer jeg denne tid med et par engelske gutter, saa lidt i stemning er man da:) Det bliver ihvertfald kanon fedt juledag, hvor vi tager til Bondi Beach og fejre jul paa stranden med tusindevis af andre unge mennesker..!
De folgende billeder er fra tirsdag, hvor vi tog en hel-dags-tur til Hunter Valley for at smage paa de mange verdensberomte australske vin.. Turen var alle pengene vaerd, og det er utrolig nemt at smage forskaeld paa kvalitetsvin og den 10-dollar papvin (ogsaa kaldet Goon) som alle de unge drikker hernede..
De 2 britter hedder John og Ben, og her faar i saa et lille indblik i vores tur til det australske vin-paradis.....



- Jeg har aldrig set saa mange vinplanter i mit liv som vi saa paa turen.. Mor, hvis du har nogle intentioner om at blive en professionel vinbonde, er det vist paa tide at udvide baghaven en smule..:D





- Udover vinsmagninger, var der heldigvis, for en ol-elsker som mig, ogsaa mulighed for at kobe og smage en lang raekke special ol. Ben fandt bl.a. en yderst interessant ol, med et billede af en smuk blond kvinde.. Der var det saerlige ved den at imens ollen var kold havde damen en lyserod bikini paa, men jo varmere ollen blev forsvandt bikinien gradvist..:) Jeg tror nu mest det var netop pga denne varme-kulde-label paa ollen, der gjorde at Ben kobte en 6-pack inden vi forlod shoppen.. :D


- Skaaaaal i god vin!
- Midt paa dagen fik vi serveret en yderst udsogt middag, og der blev spist for de naeste mange dage ;)

- Det sidste stop paa turen, fik os alligevel til at kobe et par vin, som vi selvfolgelig smagte paa inden vi kobte dem..


































Ingen kommentarer:

Send en kommentar