onsdag den 16. december 2009

Blue Mountains

Efter mildest talt at have lavet ingenting en uges tid i den lille bydel nord for centrum i Sydney, syntes jeg det var paa tide at tage paa en tur og se noget... Jeg tog en hurtig beslutning tirsdag morgen og bookede mig paa en heldags-tur til "de blaa bjerge" dagen efter onsdag........

- Det forste stop paa turen var et hurtigt besog i den olympiske park, der som sagt husede de olympiske leje aaret hvor vores kronprins charmerede sig ind paa den tasmanske skonhed Mary.. Stadionet bag mig her, er det storste af dem alle og kan indeholde over 100.000 mennesker.. Derudover kan det tommes paa rekordtid paa omkring 15 min...


- Her ligger en lettere hojdeskraek Johan paa ryggen ca en meter fra kanten... Damn der var langt ned fra dette udkigssted!


- Grunden til at bjergene hedder Blue Mountains, er fordi jo laengere led langs bjergsiderne man kigger, jo mere blaadt ser det ud... Det har et eller andet med de mange eckalyptus-traer at gore, men den mere biologiske forklaring fik jeg ikke helt fat i.. :) De 3 klippeformationer der ses i midten af billedet, er navngivet de 3 sostre... Jeg kan heller ikke lige helt forklare hvorfor det lige nodagtigt skal forestille 3 sostre, men det maa i selv gaette jer til..:)


- Bussen gjorde et mindre stop paa vejen tilbage oppe i bjergene, hvor vi saa ikke mindre end 3 vilde kanguroer og et par vilde giftige slanger.. Det var nu meget fedt!


- Et svensk par der gjorde min tur en hel del hyggeligere.. Vi brugte en hel del tid i bussen imellem stoppene paa at diskutere hvilket land der har mest at byde paa.. Det var overraskende nok svaert for 2 arve-fjender at blive enige.. :)


- Thump-up for en fed tur!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar