lørdag den 31. oktober 2009

Johan paa dybt vand..

Titlen paa dette indlaeg kunne godt tyde paa at der er et eller andet grueligt galt, hvilket tvaertimod ikke er tilfaeldet!
Jeg har for nylig vaeret paa en fantastisk 3-dags-tur ude og se et meget smukt og beromt ohav, bedre kendt som Whitsunday Islands..
Jeg sejlede fredag(d. 30 okt.) fra Airlie Beach kl. 14:00 australsk tid, med sejlbaaden "Boomerang". I starten da jeg ventede paa at gaa ombord paa baaden, kendte jeg absolut ingen af de 28 andre unge mennesker.. Der gik tilgengaeld kun 2 minutter af sejlturen inden jeg var omgivet af ikke mindre end 4 dejlige danskere(2 kobenhavnere og 2 fynboer). De resterende mennesker paa baaden viste sig ogsaa at vaere kanon sode.
Turen var som sagt en 3-dags-tur med 2 overnatninger paa baaden, med baade snorkling og andre naturvidundere... Her faar i saa et indtryk af Johan tur til havs..:




- Susanne(rod kjole) og Malene(hvid) gir den hele armen her, sammen med 8 andre piger for at faa sejlet det sidste stykke op.. Drengene tog sejlet halvvejst op forst, da det skal hejses op i 2 omgange..









- Ja, saa godt ser 4 europaeiske drenge saa ud i vaaddragter..... :)




Daniel og Christian, som jeg havde nogle fede tider sammen med ude paa baaden! - Maden som i ser var bare et af de udsogte maaltider vi fik serveret ombord..






- Undervandsbilleder fra en lille del af verdens storste koral-rev( "The Great Barrier Reef" er paa storelse med storbritanien).. Jeg anskaffede mig et undervandsitui til mit kamera i Cairns, saa jeg har selv taget billederne imens jeg snorklede.. - Det sidste billede er ikke noget stort vand-monster, men blot Johan der tager et billede af sig selv.. :D





For lidt over 10 aar siden var "Boomerang", som baaden hedder, verdens hurtigste sejlskib af sin slags.. Hver gang vi skulle sejle mellem oerne eller over laengere afstande, tippede baaden til den ene side saa vinden kunne faa fat i det store sejl. Alle besaetningens medlemmer skulle derfor ligge sig ned paa den ene side af baaden, for at baaden ikke tippede.. Som i kan see er det altsaa paent stejlt, saa det galte bare om at holde fast..







Ingen kommentarer:

Send en kommentar