mandag den 19. oktober 2009

Det sode liv i Cairns..

- Her paa billedet en lidt halv-irriteret Matt, om morgen efter en heftig bytur. Jeg tilbragte en hel del tid sammen med syd-afrikaneren her. Jeg tror aldrig jeg har grint saa meget sammen med en person fra et andet land for!



- Mine sidste dage i Cairns bod paa en udsogt smagsoplevelse! Japaneren Hiroshi, som desuden har en chef-kokke-uddannelse, fremtryllede 2 aftener i traek en 6-stjernet menu(susi, japansk omelet, nudler..mm..). Udover mig selv, var en pige ved navn Charlene fra Jersey(ja farmor den jersey:D) ogsaa blandt de heldige, som fik mulighed for at smage den fantastiske mad.

Hej alle... De forste dage her i Carins har vaeret ikke mindre end fortraeffelige, ligesom vejret! indtil idag(tirsdag)... ej selvom det regner, er det stadig relativt varmt, saa det gaar:)...


(Her sidder jeg sammen med mit og 2 andre hostel og nyder en velfortjent barbie que, ovenpaa en gang soccer-fodbold)


...Ellers regner jeg med at blive i Cairns indtil Sondag, hvor jeg vil tage videre til Airlie Beach. Men mon dog Airlie Beach kan leve op til den samme standard som her i Cairns, med de samme fantastiske mennesker paa mit hostel.



Udover at have spillet soccer har jeg bl.a. vaeret lidt rundt omkring i Cairns for at tjekke byen ud og gore diverse indkob - og ja mor jeg laver ovenikobet det meste af maden selv:P



Min forste gaatur i Carins gade viste sig at vaere en larmende erfaerde.. indtil jeg fandt ud af hvor alle de hoje skrig og larmen kom fra. Cairns rummer en saakaldt Flying fox koloni, som er nogle flavremuse-agtige tingester, der haenger med hovedet nedad i de hoje traer midt inde i byen.





















Tilsidt men ikke mindst har jeg vaeret ude paa det fantastiske Great Barrier Reef! Turen ud til revet var ret haard, da vinden var ret kraftig den dag, saa skibet gungede temlig meget.. Revet levede heldigvis mere end op til mine forventninger. Jeg maatte desvaerre ikke dykke, pga mit astma, men bare at faa lov til at udforske revet med maske og snorkel var en kaempe oplevelse! Revet havde alle regnbuens farver ligesom fiskene. Heldigvis stodte jeg ikke paa nogle hajer, men desvaerre saa jeg heller ingen kaempe-skildpader.. Alt i alt var den lange tur ud til revet det vaerd.


































Ingen kommentarer:

Send en kommentar