torsdag den 18. marts 2010

Franz Josef Glacier

Idag, fredag d. 19 marts, stod jeg tidligt op om morgen, hvor jeg med ca. 10 andre tog paa isklatrings-og vandretur paa den verdensberomte kaempe-gletsjer Franz Josef.. Gearet skulle virkelig vaere iorden, inden vi begik os ud paa vandringen: is-okse, piksko, hjaelm..mm.. Vandreturen paa isen var en kanon oplevelse, i selskab med gode venner fra bussen.. De 2 steder hvor vi skulle klatre op ad lodrette isskraaninger var tilgengaeld mega haardt!! Jeg er som de fleste af jer nok ved, ikke en type der giver op saa let, men jeg maa nok sige at jeg havde nok at se til paa de fire klatringer jeg gjorde....





- Pik-skoene blev sat paa stovlerne, og opad gik det!
- Jeg tog paa en fuld dags vandretur med isklatring - Her ser i saa spider-johan paa en af de lodrette ismure paa gletsjeren vi klatrede op og ned af.. Jeg tror faktisk gaa saa lagt og sige at det er noget af de haardeste jeg har provet i mit liv!






- Danske Peter og jeg, var nu meget stolte over at vi havde overlevet turen..!



























Ingen kommentarer:

Send en kommentar