søndag den 28. marts 2010

Delfin-sjov!

Inden turen gaar helt hjem til Danmark, har Johan netop vaeret til havs, udenfor en kystby kaldet Kaikoura, for at svomme med tonsvis af delfiner..
Da mit bus-pas udlob i Christchurch, blaffede jeg for forste gang 200-300 km op til Kaikoura, hvilket var en hel anden og mere spaendende maade at rejse paa! Paa bussen ud til hovedvejen udenfor christchurch centrum, modte jeg en amerikaner fra Chicago, vi faldt hurtigt i snak, og besluttede os, nu naar vi skulle i samme retning at blaffe sammen.. Det gik ganske fint, vi blev samlet op 2 forskellige steder, i starten og halvvejs, og ventetiden var ikke forfaerdelig lang..
Delfin-svomning var min sidste oplevelsestur, inden jeg tager tilbage til Christchurch og vender snuden hjemad, og man! - min rejse sluttede med et brag af en oplevelse! Jeg stod meget op tidligt mandag morgen(29/3), hvor vi paa vejen ud for at finde den forste flok delfiner, som de forste mennesker paa kloden, kunne nyde en smuk solopgang udover det stille hav.. New Zealand's ost-kyst er nemlig det forste stykke land til at se solen staa op..






- De mange nysgaerige delfiner, kom virkelig taet paa os, og de var utrolig legesyge! For at faa deres opmaersomhed kunne vi bl.a. lave en masse lyde igennem vores snorkel, eller spjeatte lidt med vores svomme-foder..


- Mit undervands-itui, hjalp mig til at faa nogle virkelig fede billeder under vandet sammen med delfinerne!



- Ja, saa godt saa vi heldivis alle sammen ud..;)

















Ingen kommentarer:

Send en kommentar