søndag den 28. februar 2010

Storby-hygge!

Da jeg som mange nok ved, har forlaenget mit ophold med en halvanden maaned, skulle der i den grad spares og tjenes nogle penge i hovedstadsbyen Wellington, for jeg overhoved kunne taenke paa at rejse videre paa syd-oen.. Det i mellemtiden ogsaa lykkedes mig at ligge lidt laag paa okonomien, da jeg i 2 uger nu har arbejdet paa et hostel i Wellington, for gratis ophold.. Jeg er faktisk blevet helt haard til det der rengoring..! - Men mor faa nu ikke nogle alt for gode ideer..;D
Jeg havde ogsaa min debute som saelger her i Wellington, da jeg som sagt ikke rigtig fik det andet saelger-stilling i Auckland.. Jeg endte med at saelge tv-kanaler for Sky Television i omkring en uge, hvor efter jeg maatte indse at min timelon i lobet af ugen var nede paa omkring 22kr - jeg er trods alt ikke kinesisk slave-arbejder vel..;) Jeg tager hatten af for min faetter Morten, direkte-marketing er en haard brance.. Jeg havde nu fin succes som saelger den uge det stod paa, hvor jeg fik lavet 3 salg paa anden-dagen, problemet laa bare i transpotudgifter rundt omkring + min telefon regning som jeg ogsaa selv skulle betale.. Min lon var udelukkede paa kommision, saa de dage jeg ikke fik solgt noget brugte jeg penge paa at komme paa arbejde...
Paa torsdag(04-03), tager jeg formodentlig ud og arbejder en uges tid og hjaelper en aeldre dame med have-arbejde og rengoring, hvor jeg saa faar husly og alle maaltider betalt.. WWOOFíng kaldes konceptet, selv om dette ikke er farm-arbejde.. Jeg tror det bliver spaendende at komme ind og bo i et rigtig hjem, og sundt at komme lidt vaek fra alle de mange hostel jeg har levet paa i et stykke tid.. Tilsidst faar i ellers lige et indtryk af min tid i hovedstaden Wellington..:


- Den smukke udsigt fra mit vaerelse..

- En hyggelig aften med resten af arbejderne fra hostelet..


- Helt stille var det nu heller ikke med guitarspil og dybe mandestemmer:)


- Agentinske Allan, har i den grad charme, selvtilid og laekkert haard! ;)


- House Keeper/boss(Trina til venstre) og mexikanske Nacho





- Billeder fra en lokal rygbykamp, som jeg saa i selvskab, sammen med ikke mindre end Anders og Anne fra min gamle efterskole! Jeg er tilfaeldigt stodt paa dem her paa base backpackers i Wellington.. Verden er nu lille!



- Lige et par billeder fra busturen til Wellington, hvor vi bussen her paa en af de mange smalle veje, blev omringet af hunderdevis af faar, holdt i flok af en faare-hyrde paa en 4-hjulet crosser laengere i baggrunden..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar